2017. szeptember 13., szerda

Ian Whybrow: A kis farkas - Nagy gonosztettek kiskönyve

Író: Ian Whybrow
Cím: A kisfarkas - Nagy gonosztettek kiskönyve
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Könyv megjelenése: 2006
Könyv terjedelme: 128 oldal

Hány sütit érdemel?
🍪🍪🍪🍪
Itt tudjátok megrendelni:
https://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/ian-whybrow-a-kisfarkas-nagy-gonosztettek-kiskonyve-117
Alap sztori:
A történet főszereplője egy kis farkas, akit a szülei elküldtek a nagybátyjához, a nagy Vérbősz bához.
A kis farkasnak meg kell tanulni azt, hogy hogyan lehet erős és félelmetes ragadozó, aki nem riad vissza semmitől sem.
Az újtja során minden egyes nap ír egy levelet a szüleinek, amelyben elmeséli, hogy mi történt vele az nap.
A könyv olvasása során megismerhetjük egy kedvesebb természetű farkas kölyök gondolatait, illetve azt, hogy hogyan lesz egy önbizalom hiányos gyermekből egy magabiztos lúrkó.
Aki követi a blogomat az biztos észre vette, hogy szívesen olvasok elsősorban gyermekeknek szánt regényeket is.
Véletlenül bukkantam erre a kis könyvre a Könyvmolyképző oldalán. Nagyon megtetszett a fülszövege alapján, így hát meg is rendeltem. :)
Ami igazán tetszett a történetben az az, hogy a kis farkas a jámbor természete ellenére bátran viselkedett egészen a könyv végéig. 
Ha jobban bele gondolunk nagyon nehéz lehetett neki, hiszen a szülei elküldték őt, hogy megtanulja milyen is egy igazi farkas. Az út során sokszor volt eggyes egyedül. Bár félt, de kibírta. Ezért lett számomra nagyon szimpatikus ez a kis pöttöm állat.
Amikor megjelent a könyvben a róka, vagyis Túrfúr úr, volt egy rossz érzésem. Úgy gondoltam, hogy biztosan tőrbe fogja csalni a farkas kölyköt. De szerencsére nem így lett, amelyen igencsak meglepődtem, mert a mesékben a rókák nem éppen pozitív szereplőként szoktam felbukkani.
"Nevem Túrfúr úr. És te éppen az én egyik kocsim alatt kempingezel." Még jó, hogy nem Dúlfúr úr, gondoltam, s tisztelettel azt mondtam: "Hoppá, jaj, bocsánat Túrfúr úr." Ő mint aki a gondolataimban olvas, így felelt: "Semmi baj, fiam, nem dúlok-fúlok ilyen kicsinségen."
Természetesen nem maradhatott ki a történetből a rossz fiú sem, aki ebben az esetben éppen a kis farkas nagybátyja, Vérbősz bá.
Óriási vörös szemei mélyen ülnek, az orra hegyes, mint a nyárs, roppant fogai sárgák, folyik közölük a savós nyál, mintha folyton cseppkövet akarna képezni.
Személy szerint én nagyon nem kedveltem Vérbősz bát. De gondolom ezzel nem vagyok egyedül.
Egy nagyképű, hazug és agresszív karakter, aki megérdemelte a sorsát.
Leginkább azért vált számomra utált karakterré az idősebb farkas, mert kihasznált és becsapott egy gyermeket, akinek raadásul túl jó szíve van.
Az első lecke, amit ma megtanultam:
a kis farkasok takarítanak, a nagyok csak terpeszkednek és nézik a tévét. És kész.
Kedvenc részem: A Piroskás rész volt a kedvencem. Igazán vicces volt olvasni és jót szórakoztam rajta. :)
Piroska helyében én egy mérföldről kiszagoltam - jó, kifüleltem! - ő olyan kis buta, szépen besétált a csapdába.

Ajánlom:
Olyan felnőtteknek akiknek hozzám hasonlóan a lelkük mélyén él még egy gyermek, aki szereti a meséket, illetve a 8 éven fölötti gyermekek számára ajánlanám leginkább.
Jó tanulság a könyvből gyermek és felnőtt számára egyaránt az, hogy:
1. Tedd mindig a legjobbat!
2. Törődj másokkal!
3. Segíts a rászorulóknak! :)
Borító: 4/5
Fülszöveg: 4/5
Történet: 5/5
Kedvenc szereplő: Kisfarkas

 Henrietta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jóga párna / Green-Echo / 🌱